De stichting Meerwaarde is opgericht in Zeist op 18 januari 1994. De stichting werd opgericht door twee enthousiaste biologisch-dynamische boeren die naast het telen van groenten en fruit samen met deelnemers-consumenten, ook de idealen van de biologisch-dynamische landbouw willen uitdragen, promoten en stimuleren.

Om dit mogelijk te makene wil men niet alleen afhankelijk zijn van schenkingen en leningen, maar wordt een deel van de te behalen winst uit hun bedrijf afgestaan aan de stichting Meerwaarde. De stichting wordt als stille vennoot aan de vennootschap van de boeren toegevoegd.

Als belangrijkste en omvangrijkste project tot nu toe is, in opdracht van de stichting, de Pergola-assocoatie onderzocht, in kaart gebracht, verder ontwikkeld en in de praktijk gebracht. De uit de studie voortgekomen vormen van pergola-associatie's wordt nu reeds op vele plaatsen in ons land en daarbuiten toegepast.

ANBI-status

De stichting Meerwaarde is door de Belastingdienst vanaf haar oprichting erkend als een Algemeen Nut Beogende Instelling, kortweg ANBI.

Dit houdt in dat uw giften aan de stichting Meerwaarde zijn vrijgesteld van schenk- en erfbelasting. Uw gehele gift komt daarom ten goede aan de algemene en/of specifieke doelen ter bevordering van de biologisch-dynamische landbouw.

Verzamelde gegevens t.b.v. ANBI status stichting Meerwaarde

Naam van de instelling: Stichting Meerwaarde